Rasy
VÝŠKA: 90-130 coulů
VÁHA: 1000-1500 mn (50-75 kg) TŘÍDA VELIKOSTI: A
Kůdukové vznikly splynutím trpaslíků a hobitů. Podobně jako hobiti také kudůkové jsou velmi obratní a poměrně chytří. Po trpaslících zase zdědili jejich nezdolnost a z části také lásku ke zlatu a drahým kamenům. Žijí v horách i v nížinách, ale nemilují podzemí, a proto si staví drobné kamenné domy, většinou daleko od velkých měst a obchodních cest.
Přestože jen málokterý z nich se stane dobrým bojovníkem, dokáží v boji velmi dobře zacházet jak se sekerou, tak i s kuší.
Mnoho z nich také nachází potěšení v různém bylinkářství a alchymii, ale stejně tak dobře se mohou uplatnit třeba jako zloději.
Kroll
VÝŠKA: 180-245 coulů
VÁHA: 2000-4000 mn (100-200 kg) TŘÍDA VELIKOSTI: C
Krollové sídlí v horách, tundrách a vůbec v prostředí velmi tvrdém a nehostinném. Dospělý kroll může měřit hodně přes dva metry a zjevem může vzdáleně (velmi vzdáleně) připomínat pračlověka, i když jeho kůže je spíše zrohovatělá než chlupatá. Bezpečně je však poznáte podle jejich nezaměnitelných uší, jimž vděčí za svůj neobvyklý sluch.
Krollové jsou silnější než obyčejní lidé, ale také poněkud neohrabaní a zejména o poznání hloupější. Žijí obvykle v nevelkých kmenech, které mezi sebou neustále válčí. V těchto bojích se velmi zdokonalili, a proto nyní patří k nejobávanějším bojovníkům a z jejich kyjů a palcátů jde vskutku příslovečný strach. Po svých divokých před
cích kromě jiného podědili také vrozený ,ultrasluch', který jim umožňuje do jisté míry 'vidět' (podobně jako netopýrům) i za úplné tmy nebo mlhy.
Pokud jde o jejich původ, je možné, že vznikli kdysi dávno spojením skřeta s poloobrem. To by také vysvětlovalo, proč se mezi nimi téměř nikdy nevyskytují jedinci preferující výhradně dobro.
Člověk
VÝŠKA: 165-210 coulů
VÁHA: 1300-2300 mn (65-115kg) TŘÍDA VELIKOSTI: B
Lidé jsou snad nejrozšířenější rasou, žijící jak v oblastech hor, tak i ve stepích, lesích a tundrách. Budují rozsáhlá sídla, ať už města či vesnice, která zpravidla leží na velkých obchodních křižovatkách. Lidé jsou velmi houževnatí a nacházejí uplatnění v celé škále povolání. Většina z nich se zabývá především zemědělstvím a řemeslnou výrobou, ale najdete mezi nimi zdatné lovce a zkušené dobrodruhy všeho druhu.
Hobit
VÝŠKA: 70-120 coulů
VÁHA: 800-1200 mn (40-60kg) TŘÍDA VELIKOSTI: A
Hobiti jsou malým, veselým nárůdkem. Jsou menší než trpaslíci, chlupatí a jaksi ''dobrácky kulaťoučcí''. Žijí zpravidla v úrodných údolích, kde si ve stráních budují komfortní nory a doupata. Rozhodně nejsou nijak silní, ale jsou velmi inteligentní. Dobrodružství příliš nevyhledávají, protože mají rádi pohodlí, dobré jídlo a silné pití. Jestliže se však jednou přeci jen vydají na cesty, patří k těm nejlepším zlodějům, jaké si jen můžete představit. Hobiti mají také zvláštní psychickou schopnost, díky níž dokáží ''vycítit'' na dálku většinu živých tvorů. Této zvláštní vlastnosti říkají ''čich'', a přestože jejich pohodlným životem již dosti zakrněla dokáží lokalizovat živou bytost, dokonce i za železnou stěnou. Přestože hobiti nejsou zbabělí, jen neradi přistupují k boji tváří v tvář a raději používají své kuše než těžké meče nebo halapartny.
Barbar
VÝŠKA: 175-220 coulů
VÁHA: 1500-2800 mn (75-140kg) TŘÍDA VELIKOSTI: B
Barbaři jsou v podstatě lidé, ale jejich po staletí trvající odloučení od skutečné lidské civilizace způsobilo, že barbar zpravidla není tak inteligentní jako člověk , avšak je silnější a mnohem odolnější. Tyto vlastnosti jej také předurčují k tomu, aby se stal dobrým válečníkem.
Elf
VÝŠKA: 145-180 coulů
VÁHA: 1000-1700 mn (50-85kg) TŘÍDA VELIKOSTI: B
Elfové jsou známou rasou, žijí zpravidla hluboko v lesích nebo odlehlých údolích a roklinách. Pro své plavé vlasy a jemné rysy obličeje jsou pokládáni za velmi krásné až poněkud změkčilé. Protože jsou velmi inteligentní, jen neradi bojují, ale dokáží být i nebezpečným protivníkem. Jsou velice obratní a tak dovedou dobře zacházet s lukem a se střelnými zbraněmi vůbec. Největší potěšení jim však činí studium a učení se kouzlům, a proto se z nich stávají známí kouzelníci. Milují krásné věci od trpaslíků, ale je samotné nemají moc v lásce. Elfové jsou vesměs velmi čestní a spravedliví a nikdy se mezi nimi nevyskytují jedinci, kteří by vysloveně uznávali zlo jako zákon.
Trpaslík
VÝŠKA: 110-140 coulů
VÁHA: 1100-2000 mn (55-100kg) TŘÍDA VELIKOSTI: A
Trpaslíci jsou jednou z nejznámějších člověku podobných ras. Jsou menší, podsadití, zocelení dlouhými věky strávenými povětšinou v nehostinných pustinách. Jejich větrem ošlehané tváře snad vždy (trpaslice nevyjímaje) zdobí hnědé až černé vousy, které jim stejně jako vlasy poměrně záhy šedivějí. Sídlí v horách, zpravidla daleko od civilizace. Díky infravidění vidí v omezené míře i ve tmě. Trpaslíci většinou postrádají jakýkoliv smysl pro humor, jsou vždy vážní a někdy až příliš sebejistí. Dané slovo dodrží, zejména kyne-li z toho nějaká odměna. Jejich nejoblíbenější zbraní je válečná sekera. V boji jsou nesmírně stateční a neradi ustupují z prohrané bitvy. Brání-li trpaslík svoji hroudu zlata, neustoupí ani před smečkou rozzuřených, vyhladovělých ohnivých draků.
Zvláštní schopnosti podle rasy
Hobit
Zvláštní „vidění“ hobitů se nazývá „čich“… umožňuje vycítit jakéhokoliv živého tvora (ale ne nemrtvého nebo neviděného), není ale schopen vycítit různé plísně, houby a jiné rostliny… největší vzdálenost je 12 sáhů… tato vzdálenost se zkracuje o 1 sáh za každých 30 coulů dřeva, 10 coulů kamene, nebo 1 coul kovu… není schopen určit, o jakého tvora se jedná, ani jak je přesně daleko, ale pozná, do jaké třídy velikosti patří.
Trpaslík
"Infravidění" má dosah 20 sáhů a neproniká žádným materiálem, kterým by neproniklo obyčejné světlo… ve slunečním světle je infravidění nepoužitelné… Infraviděním nelze zpozorovat nemrtvé ani neviděné.
Kroll
Po svých divokých předcích krollové kromě jiného podědili také vrozený "ultrasluch", který jim umožňuje do jisté míry ,vidět' (podobně jako netopýrům) i za úplné tmy nebo mlhy.
Přesvědčení
Psychické vlastnosti musí být v pravidlech dračího doupěte nějak číselně vyjádřeny, protože některá kouzla, alchymistické výrobky apod. s nimi počítají. Pro zjednodušení je vystihuje jediná vlastnost, kterou nazýváme přesvědčení. Přesvědčení může být pět druhů, všimněte si že celé přesvědčení je pouze značně symbolické. Nejjednodušší bude, když teď popíšeme všech pět druhů přesvědčení a vy se jednoduše rozhodnete, který druh odpovídá vaším představám.
Zákonné dobro - jsou to osoby naprosto dobré, které myslí pouze na prospěch svých přátel a všeho dobra na světě. Jsou obětaví, pokorní, nepotřebují peníze, jsou ochotni nasadit život za dobrou věc a této dobré věci mohou sloužit až fanaticky. Jsou spravedlivé, nelžou a nekradou, jsou čestné, ale mohou být poněkud zaslepené. Takové postavy najdeme zejména mezi čaroději z rodu elfů či lidí, válečníci z rodu lidí a nebo barbaři fanaticky sloužící nějakému dobrému pánu.
Zmatené dobro - jsou to osoby hodné a obětavé, avšak mohou mít i drobné nedostatky: nemusí být právě nejstatečnější, mohou mít rády zlato, být ješitné apod. Neobětují samy sebe v beznadějné situaci… toto přesvědčení je typické pro hobity.
Neutrální - tito tvorové jsou v zásadě ještě dobří a občas i jakž - takž čestní, ale mohou být prchliví, hamižní, zbabělí, příliš krutí a hlavně většinou myslí jen na sebe. Jsou ochotni obětovat vše za peníze a za záchranu vlastního života. Je to typické přesvědčení pro zloděje a hamižné lidi, hašteřivé trpaslíky či kudůky.
Zmatené zlo - tito tvorové jsou zlí, ješitní, zbabělí, hlavním motivem jejich chování jsou peníze a pomsta. Jsou krutí, zradit přátele je pro ně běžné, přesto své přátele nezradí, je - li to pro ně výhodnější držet s nimi. Jsou to například skřeti, obři lidožrouti.
Zákonné zlo - jsou to tvorové, kteří se chladnokrevně a promyšleně snaží vnést do světa co nejvíce zla. Škodí všem, jsou odvážní, nelítostní, krutí a dokáží se výborně přetvařovat. Mohou konat i dobré skutky, aby odvrátili pozornost od sebe a svých zlých plánů…Jedná se o zlé kouzelníky či jimi ovládané osoby.
Vybavení
Výzbroj
Dýka, meč, obouruční meč, kuše, dlouhý luk, kopí, prak, ruční sekyra, kožené, kroužkové, plátové brnění, štít apod.
Výstroj
Kožená torna - na nošení věcí a pokladů… 800 mincí zátěže, pokud dáte víc, dno se utrhne
Velký vak - 500 mincí zátěže, jinak popraskají švy
Malý vak - 150 mincí zátěže, potom popraskají švy
Měch na vodu - objem měchu je jedna čtvrtka a postavě vystačí asi na jeden den… pokud je plný, váží 25 mincí
Flakónek - malá skleněná lahvička, ve které se přechovávají různé kouzelnické lektvary nebo podobné vzácné tekutiny… desetina čtvrtky
Víno, pivo, medovina - určité zákeřné jedy jsou rozpustné jen v alkoholu a vodou je není možné odstranit
Jídlo - potřebují dobrodruzi stejně jako hráči
Pochodeň - dosvítí 6 sáhů daleko a vydrží 3 směny
Lucerna - dosvítí 8 sáhů daleko
Láhev oleje - doplňování lucerny, zbraň… olej z jedné láhve v lucerně shoří za 4 hodiny (24 směn)
Křesadlo (křemen, ocilka a troud) - pokud tohle nemáš, nemůžete rozdělat oheň
Vlčí mor - je to rostlina… dá se použít v boji proti lykantropům (to jsou například vlkodlaci)
Svěcená voda - je voda posvěcená knězem nebo poustevníkem… přechovává se ve flakóncích a je ji možné použít proti nemrtvým (například kostlivcům)
Hůl (dřevěná, jeden a půl sáhu dlouhá) - oťukávání nebezpečně vypadajících částí podlahy… jako zbraň
Provaz - lezení, spouštění předmětů apod.
Zrcátko (kovové, kapesní) v jeskyni mohou být nestvůry, které tě pouhým pohledem dovedou proměnit v kámen, když se ale na ně díváš nepřímo, přes zrcátko, tato jejich moc na tebe nepůsobí
Pergamen - místo papíru… při psaní kouzelných svitků je třeba pergamen pravý
Železné hřebíky a kladivo - zatlouci dveře, zhotovit z nich vstupy pro lezení, něco vypáčit nebo vyviklat
Šaty - letní a zimní, obyčejné a zdobené